Skip to content

Marstein og Girl in Red annonserer samarbeid med låten «RØDT HVITT BLÅTT»

Marstein og Girl in Red annonserer deres bidrag til "Heia Norge!", albumet fra Universal Music og Norges Fotballforbund som skal følge Norges menn frem i USA i sommer.

Fredag 5. juni kommer det musikalske samarbeidet vi ikke visste vi trengte. To kulturelle kraftsentre har sammen laget en låt som fanger essensen av Norge. Som hedrer følelsen av å legge sjela si i å heie laget sitt frem med blod, svette og tårer.

Marstein og Girl in Red slipper låta "RØDT HVITT BLÅTT".

Da Norge ble kvalifisert til VM for første gang i Girl in Reds livstid, ønsket hun å skrive en låt inspirert av fellesskapet og styrken som oppstår når en hel fotballstadion synger sammen i glede eller frustrasjon. Hun tok kontakt med det hun omtaler som "Norges kuleste rapper"; Marstein. Sammen har de skapt en låt som kommer til å følge Herrelandslaget inn i sommerens fotballfest. "RØDT HVITT BLÅTT" er lyden av spenningen før kamp, lyden av allsangen fra tribunene, lyden av ballen i nettet. Lyden av gull?

Låten er en del av albumet "Heia Norge!" som er et samarbeid mellom Universal Music og Norges Fotballforbund. Albumet er ute i sin helhet 12. juni, og byr på nye låter som skal følge oss inn i sommerens fotballfeber, og gamle klassikere som allerede har skapt fotballglede og fellesskap over mange år. Albumet inneholder låter fra et drømmelag bestående av legender og nye stjerner. Andre bidragsytere er blant annet Drillos, med "Alt for Norge", John Carew og Tshawe med "Run i up" og Stjerner for Norge med Nicolay Ramm og Markus Neby i spissen, med "Sammen for Norge".

Albumet kommer også ut på vinyl19.juni. Den trykkes i begrenset opplag, og er det ultimate minnet fra Norges VM-deltagelse i 2026. 

Forhåndssalget på vinylen er igang nå, og kan bestilles her: Forhåndsbestilling av vinyl

"RØDT HVITT BLÅTT" gis ut 5. juni, via Universal Music.