15. mai gir Samuel Lola ut sin nye singel "Igjen". Dersom han vinner det norske folks hjerter, får han spille på VG-lista på Rådhusplassen 13. juni.
Samuel Lola fra Elverum slipper singelen “Igjen” 15. mai. Låta markerer et nytt steg for hiphop/RnB-artisten, som fortsetter å utvikle sitt personlige uttrykk med en blanding av varme melodier, fengende rytmer og en selvsikker energi som beveger seg sømløst mellom rap og RnB.
“Låta handler om å gi mye av seg selv i et forhold uten å få det samme tilbake, og det punktet hvor man må innse at man må slippe taket og gå videre. Det er en følelse jeg tror mange kjenner seg igjen i. Den ble til ganske naturlig i studio. Vi startet med melodien, og da jeg først begynte å skrive, kom teksten veldig ærlig ut basert på egne opplevelser og ting jeg har sett rundt meg”, sier Samuel Lola.
Lolas lydbilde kombinerer energien fra hiphop med melodiske elementer fra RnB og klubbmusikk. Han har tidligere blitt anbefalt av P3 Urørt og fått rotasjon på både P3 og mP3. Tidligere i år varmet han opp for Beathoven på Rockefeller.
Nå er Samuel Lola aktuell som en av tre finalister i VGs Feat You-konkurranse, hvor han kjemper om å få spille foran tusenvis av mennesker på VG-lista i juni.
“Det hadde betydd veldig mye for meg å få stå på scenen på VG-Lista. Å kunne dele musikken min med så mange mennesker og å skape opplevelser som folk faktisk kjenner på, er jo det jeg gjør det for. Samtidig hadde det vært ekstremt gøy å spille for et så stort publikum. Jeg merker at jo større scener jeg står på, jo mer gæst blir jeg, så jeg vet allerede at å stå på VG-lista hadde vært helt sinnssykt.” - Samuel Lola
“Igjen” gis ut av EMI/Universal Music 15. Mai.
